[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Τον τελευταίο καιρό, όλο και εντονότερα είναι τα αιτήματα των βενζινοπωλών και πρατηριούχων υγρών καυσίμων για μείωση της φορολογίας στο πετρέλαιο κίνησης. Πού οφείλεται, όμως, αυτή τους η ανάγκη;
Στοιχεία των εταιρειών πετρελαιοειδών Ελλάδας δείχνουν ότι οι πωλήσεις των υγρών καυσίμων, όπως η βενζίνη, αλλά και το πετρέλαιο κίνησης, παρουσιάζουν πτωτική τάση. Πιο συγκεκριμένα, συγκριτικά με το πρώτο δίμηνο του 2018, η ζήτηση για τη βενζίνη μειώθηκε κατά 5,9%, ενώ αυτή του πετρελαίου κίνησης παρουσίασε μεν άνοδο, η οποία, όμως, ήταν οριακή στο 1,4%. Αντίθετα, το πετρέλαιο θέρμανσης διατηρήθηκε στο ίδιο επίπεδο, κυρίως λόγω του βαρύ χειμώνα και των χαμηλών θερμοκρασιών που επικράτησαν σε ολόκληρη τη χώρα.
Τα παραπάνω στοιχεία προκάλεσαν την ανησυχία των απασχολούμενων στην αγορά καυσίμων. Παρά το ότι η συνολική μεταβολή στο δίμηνο ήταν ανοδική κατά 7,6%, αυτή οφείλεται, κυρίως, στην αυξημένη – κατά 27,5% – κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης.
Πρωταρχικός στόχος για την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος θεωρείται η μείωση της φορολογίας. Με επιστολή τους προς την αρμόδια Υφυπουργό Οικονομικών και τη Βουλή, μάλιστα, οι βενζινοπώλες παρουσίασαν στοιχεία για την ανοδική πορεία των τιμών στα υγρά καύσιμα, ως αποτέλεσμα της φορολόγησης. Η επιστολή, χαρακτηριστικά, αναφέρει:
«Η διατήρηση των υψηλών Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (ΕΦΚ) και ΦΠΑ στα καύσιμα, από την έναρξη της κρίσης, εξακολουθούν να πιέζουν αρνητικά την κοινωνία, τις επιχειρήσεις, την ανάπτυξη και τους πολίτες. Οι ενεργοβόρες επιχειρήσεις, οι μεταφορές, οι κλάδοι ολόκληροι των υπηρεσιών, της παραγωγής και του εμπορίου πλήττονται. [..] Η διαρροή κατανάλωσης και συναλλάγματος από τις παραμεθόριες περιοχές προς γειτονικές χώρες, εξακολουθεί να πλήττει, λόγω της διαφοράς τιμών, τα πρατήρια καυσίμων, αλλά και τις τοπικές αγορές, λόγω των διευρυμένων αγορών καταναλωτικών αγαθών, πέραν των καυσίμων. Οι υψηλοί φόροι αποτελούν πρόκληση μεγάλου ρίσκου για τη φοροδιαφυγή και τη λαθρεμπορία που εξακολουθούν να πλήττουν τους νόμιμους βενζινοπώλες.»
Στην επιστολή τους, επιπλέον, παρέθεσαν πίνακες με αριθμητικά στοιχεία για την πορεία των τιμών στο πετρέλαιο κίνησης και τα υπόλοιπα υγρά καύσιμα, για να καταλήξουν στο συμπέρασμα της επιτακτικής ανάγκης αναθεώρησης των δεικτών των ΕΦΚ. Επιπλέον, βάσει των στοιχείων που κατέθεσαν, προκύπτει ότι η Ελλάδα έχει από τις ακριβότερες τιμές υγρών καυσίμων σε σύγκριση με τις ανεπτυγμένες χώρες και την Ευρώπη των 28.
Πράγματι, η χώρα μας είναι η τέταρτη ακριβότερη, αναφορικά με την αμόλυβδη βενζίνη 96 οκτανίων, ένατη ακριβότερη στο πετρέλαιο κίνησης και όγδοη ακριβότερη στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά της δύσκολης κατάστασης που αντιμετωπίζει ο κλάδος των καυσίμων, για ακόμα μία χρονιά, έχοντας χάσει περισσότερο από 40% του τζίρου του καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης. Αυτό οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην υπερφορολόγηση των καυσίμων, αλλά και σε αυτήν των νοικοκυριών, αναγκάζοντας τους καταναλωτές να περιορίζουν κατά πολύ τις μετακινήσεις τους ή να αναζητούν εναλλακτικές επιλογές σε άλλα καύσιμα για οικιακή θέρμανση με χαμηλότερο κόστος. Τέλος, όσον αφορά στο πετρέλαιο κίνησης, η περιορισμένη του κατανάλωση οφείλεται, κυρίως, στη στασιμότητα που επικρατεί στα μεγάλα έργα και την οικοδομική δραστηριότητα στην Ελλάδα.
Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, προκειμένου να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις δυσκολίες, οι εταιρείες της αγοράς καυσίμων στρέφουν το ενδιαφέρον τους και σε εναλλακτικές αγορές, όπως το φυσικό αέριο ή εξετάζουν το νέο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.
Η Petroil Fuels επικεντρώνεται σε κρίσιμες μεταβλητές που διασφαλίζουν ότι το πετρέλαιο κίνησης που διανέμεται πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για ομαλές συνθήκες οδήγησης. Επιπλέον, επιδιώκει το πετρέλαιο με το οποίο προμηθεύει τους πελάτες της να προσφέρει περισσότερα χιλιόμετρα ανά γέμισμα, φροντίζοντας για την ομαλή λειτουργία του κινητήρα.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]