Αντλία βενζίνης τοποθετημένη σε αυτοκίνητο

Όταν πρόκειται για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπ’όψιν για την απόφαση. Η Petroil Fuels έρχεται για να δώσει απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα που αφορούν στον σημαντικότερο – ίσως – από αυτούς. Αναφερόμαστε, ασφαλώς, στην επιλογή κινητήρα και καυσίμου που αυτός θα χρησιμοποιεί και άρα στην απάντηση του διλήμματος: Βενζίνη ή Πετρέλαιο;

Πριν λίγα χρόνια, η κυρίαρχη επιλογή όλων ήταν το diesel και ο κινητήρας πετρελαίου. Βασικό κίνητρο για την απόφαση αυτή ήταν η χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τη βενζίνη και άρα το χαμηλότερο κόστος. Τα στατιστικά για το 2018, όμως, έδειξαν ανάκαμψη του βενζινοκινητήρα που ήρθε και, πάλι, πρώτος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, με ποσοστό 54,4%. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε το σκάνδαλο των κινητήρων της Volkswagen, αλλά και οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων που ισχύουν, πλέον, στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τι ισχύει, όμως, γενικότερα και πού υπερτερεί το ένα καύσιμο έναντι του άλλου;

Πετρέλαιο Κίνησης

Στα θετικά στοιχεία του πετρελαίου συγκαταλέγεται το χαμηλότερο κόστος αγοράς του, σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη κατανάλωση έναντι του βενζινοκινητήρα. Η διαφορά στην κατανάλωση υπολογίζεται περίπου στο 20-30%, ενώ η διαφορά στο κόστος είναι μικρή μεν, αλλά σημαντική, ειδικά εάν λάβουμε υπόψιν μεγάλες χιλιομετρικές διαδρομές.

Επιπλέον, το πετρέλαιουπερισχύει έναντι της βενζίνης στην αραιή συχνότητα του service, καθώς οι κινητήρες diesel χρειάζονται λιγότερες επισκέψεις στο συνεργείο. Αυτό οφείλεται στη μεγαλύτερη ανθεκτικότητά τους και το γεγονός ότι παρουσιάζουν λιγότερες βλάβες. Παρ’ όλα αυτά, στην περίπτωση που υπάρξει βλάβη στον πετρελαιοκινητήρα, η επισκευή της θα κοστίσει, μάλλον, περισσότερο σε σχέση με την αντίστοιχη του βενζινοκινητήρα.

Βενζίνη

Από την άλλη, όσον αφορά στη βενζίνη, ο βασικότερος θετικός παράγοντας έγκειται στο χαμηλότερο κόστος που συνεπάγεται η ίδια η αγορά του αυτοκινήτου. Ένα βενζινοκίνητο, δηλαδή, έχει κόστος χαμηλότερο κατά 1.000-5.000€ περίπου, σε σχέση με ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Θα μπορούσε κάποιος, θεωρητικά, να ισχυριστεί, ότι το επιπλέον αυτό κόστος ισοσταθμίζεται σε βάθος χρόνου από τη χαμηλότερη κατανάλωση και το χαμηλότερο κόστος του καυσίμου, που συνεπάγεται το πετρέλαιο κίνησης. Για να συμβεί, όμως, αυτό, θα πρέπει να διανύονται πολλά χιλιόμετρα ετησίως (περισσότερα από 18.000).

Επιπλέον, οι κινητήρες χαμηλού κυβισμού είναι πιο αποδοτικοί στα βενζινοκίνητα οχήματα σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα.

Τέλος, τα βενζινοκίνητα οχήματα δρόμου είναι ιδανικότερα για σπορ οδήγηση, καθώς δίνουν καλύτερη αίσθηση. Η ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα, η άμεση αντίδραση και η ανάλαφρη αίσθηση, που προσφέρει ο κινητήρας, παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό. 

Συμπέρασμα

Για ένα αυτοκίνητο «πόλης», με χαμηλό κόστος αγοράς και κινητήρα χαμηλού κυβισμού, η καταλληλότερη επιλογή είναι ο βενζινοκινητήρας. Εάν, από την άλλη, διανύετε μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις σε ετήσια βάση ή σκοπεύετε να επενδύσετε στο αυτοκίνητό σας και να το κρατήσετε σε βάθος χρόνου μεγαλύτερο των 2-3 ετών – ώστε να προλάβει να αποσβέσει το κόστος αγοράς του – η ιδανικότερη επιλογή είναι ένας κινητήρας πετρελαίου.