Δεξαμενόπλοιο σε λιμάνι

Η Petroil Fuels αποτελεί κορυφαία εταιρεία στη διανομή υγρών καυσίμων στον τομέα της Ναυτιλίας, αφού εξυπηρετεί αποτελεσματικά και με συνέπεια της ελληνικές μαρίνες με υγρά καύσιμα ναυτιλίας. Οι υπηρεσίες μας έχουν πάντα ως στόχο το να ανταπεξέλθουμε με επιτυχία στις προσδοκίες των πελατών μας, για αυτό και εφαρμόζουμε τα πλέον αξιόπιστα συστήματα ελέγχου στα καύσιμα που παρέχουμε. 

 

 

Τον τελευταίο καιρό, πολλά είναι τα κρούσματα νοθείας που αφορούν στα καύσιμα της Ναυτιλίας. Δεν είναι λίγοι οι προμηθευτές πετρελαίου που επιδιώκουν τα καύσιμά τους να πληρούν τις ελάχιστες προϋποθέσεις του ISO 8217 και να καταφεύγουν στην ανάμειξή τους με σχιστολιθικό πετρέλαιο ή ελαφρά πετρελαιοειδή μίγματα (cutter stock), ώστε να μειωθούν τα κατάλοιπα και να αυξηθεί το ιξώδες.

 

 

Το πρόβλημα με την παραπάνω πρακτική είναι ότι πολλά από τα πλοία, στα οποία χρησιμοποιήθηκε αυτό το μίγμα καυσίμων, παρουσίασαν βλάβες στις βαλβίδες έγχυσης πετρελαίου, αλλά και στα φίλτρα καυσίμου. Κάποιες φορές, οι βλάβες αυτές ήταν τόσο σοβαρές, που οι μηχανές των πλοίων σταμάτησαν εντελώς τη λειτουργία τους όντας, μάλιστα, μεσοπέλαγα.

Τα λιμάνια ανεφοδιασμού που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι οι ΗΠΑ, ο Παναμάς, η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ και η Κορέα.

 

 

Οι προεκτάσεις της ανάμειξης αυτής των καυσίμων είναι πολλές και οι επιπτώσεις της ποικίλες. Αφενός, υπάρχει το σοβαρότατο θέμα της ασφάλειας του πληρώματος, το οποίο έρχεται καθημερινά αντιμέτωπο με τον κίνδυνο. Τέλος, σοβαρές είναι και οι περιβαλλοντικές καταστροφές που προκαλούνται από μία πιθανή διαρροή νοθευμένων καυσίμων.

 

 

Αφετέρου, προκαλούν οικονομική ζημία στους διαχειριστές των πλοίων, με τις υλικές ζημιές που αντιμετωπίζουν να είναι τεράστιες και τα εισοδήματά τους, από την εκμετάλλευση των πλοίων, να παρουσιάζουν τεράστιες απώλειες.

 

 

Οι πιέσεις προς τους ιδιοκτήτες των πλοίων για συμμόρφωση στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις είναι, ολοένα, αυξανόμενες. Εκείνοι, με τη σειρά τους, θα πρέπει να συνδυάζουν τα καύσιμα, που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις αυτές, με την υψηλή ποιότητα, αλλά και με ναύλα που θα παραμένουν ανταγωνιστικά.

Η εκπρόσωπος των ιδιοκτητών δεξαμενόπλοιων με επισκόπηση που δημοσίευσε, κάλεσε τις Αρχές και τις κυβερνήσεις να διασφαλίσουν την υψηλή ποιότητα των καυσίμων και παράλληλα προέτρεψε τους εργαζόμενους να αναφέρουν κάθε επίπτωση των νοθευμένων καυσίμων στα μηχανήματα των πλοίων.

Ταυτόχρονα, προετοιμάζεται η εφαρμογή για τα όρια της περιεκτικότητας θείου για το 2020, από την υποεπιτροπή για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ρύπανσης. Οι οδηγίες προς τους προμηθευτές καυσίμων θα επανεξεταστούν, ενώ το ίδιο θα συμβεί και για τις βέλτιστες πρακτικές των κρατών-μελών και των Αρχών.

 

 

Την ανάγκη για τη βελτίωση της διαδικασίας εφαρμογής των κανόνων αυτών υπογράμμισε και ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κος Θ. Βενιάμης, ο οποίος δήλωσε πως: «Προσβλέπουμε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (UN IMO) για μια βελτιωμένη διαδικασία εφαρμογής του κανονισμού για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα από το 2020, η οποία θα προσφέρει ασφαλιστικές δικλίδες σε σχέση με τα θέματα που ήδη έχουν εντοπιστεί και σχετίζονται με την ασφάλεια και τη λειτουργία των πλοίων και δεν θα επιβαρύνει πλοία και πληρώματα με μη ρεαλιστικές και δυσανάλογες ευθύνες και υποχρεώσεις».

 

 

Παρά την ανησυχία που είναι διάχυτη μεταξύ των επαγγελματιών του κλάδου, η Petroil Fuels παρέχει ναυτιλιακά καύσιμα, τα οποία χαρακτηρίζονται από την ποιότητά τους, για την πιστοποίηση της οποίας υπάγονται σε ελέγχους ανά τακτά χρονικά διαστήματα.